Leopold Tyrmand
Zły

Reżyseria: Wojciech Kościelniak
Scenografia: Damian Styrna
Choreografia: Jarosław Staniek
Adaptacja i teksty piosenek: Rafał Dziwisz
Kostiumy: Katarzyna Paciorek

Zdjęcia: Edgar De Poray

Obsada:
Marta Majewska – Maja Gadzińska / Mariola Kurnicka
Doktor Witold Halski – Tomasz Więcek
Moryc (Wiesław Mechciński) – Krzysztof Kowalski
Redaktor Edwin Kolanko – Łukasz Dziedzic / Tomasz Steciuk (gośc.)
Kuba Wirus – Sasza Reznikow
Porucznik Michał Dziarski – Aleksy Perski
Klusiński – Marek Sadowski
Juliusz Kalodont – Zbigniew Sikora
Zły – Henryk Nowak – Krzysztof Wojciechowski
Jonasz Drobniak – Mateusz Deskiewicz
Olimpia Szuwar – Karolina Trębacz / Anna Maria Urbanowska
Filip Merynos – Bernard Szyc
Robert Kruszyna – Sebastian Wisłocki
Roma Leopard – Katarzyna Kurdej
Eugeniusz Śmigło – Jerzy Michalski
Fryderyk Kompot – Jacek Wester
Albert Wilga – Andrzej Śledź
Aniela – Ewa Gierlińska / Dorota Kowalewska
Jerzy Meteor – Tomasz Bacajewski
Hawajka – Katarzyna Wojasińska / Sylwia Wąsik
Jan Chaberek / Jumbo – Paweł Bernaciak
Józef Siupka – Tomasz Fogiel
Lowa Zylbersztajn – Marcin Słabowski
Listonosz Antoni Pająk – Tomasz Gregor
Zenon – Maciej Podgórzak
Basista / Komentator sportowy – Paweł Czajka
Meto – Przemysław Pawłowski
Irys – Rafał Kozok (ad)
Janowa – Agnieszka Kaczor

Musical Zły na podstawie wielowątkowej powieści kryminalnej Leopolda Tyrmanda z 1955 roku przedstawia historię polskiego superbohatera, który w realiach powojennej Warszawy na własną rękę usiłuje przywrócić praworządność w mieście. Jest to jedyna w swoim rodzaju mieszanka realnego, wnikliwego spojrzenia na problemy tamtego czasu z fantazją bliską amerykańskim twórcom popularnych serii komiksowych. O ile znakiem rozpoznawczym Batmana jest jego strój nietoperza, a Spider–Mana pajęcza sieć o tyle Zły rozpoznawany jest przez niezwykłe, fosforyzujące oczy i pierścień – kastet z wielkim lśniącym brylantem.

Dynamiczna choreografia, efektowna oprawa scenograficzna, wartka akcja, historia pełna zagadek i tajemnic gwarantują dobrą, a przy tym mądrą zabawę. Spektakl postara się znaleźć odpowiedzi na pytania: Czy złem można zwalczać zło? Czy skuteczność zła jest dostatecznym argumentem by stosować je jako narzędzie w walce przeciw niemu samemu? Czy zło może być szlachetne?