Edycja IX Konkurs Regulamin Harmonogram Pytania i odpowiedzi Spektakle Kontakt Komisja Artystyczna Edycja VIII Werdykt Komisji Artystycznej Regulamin i formularze Pytania i odpowiedzi Harmonogram Spektakle Komisja Artystyczna Kontakt Konkurs Edycja VI Werdykt Jury Jury Werdykt Komisji Artystycznej Refundacje Komisja Finansowa Konkurs Spektakle Regulamin Komisja Artystyczna Kontakt Edycja VII Komisja Artystyczna Werdykt Komisji Artystycznej Jury Werdykt Jury Komisja Finansowa Regulamin Spektakle Konkurs Kontakt Edycja V Werdykt Komisji Artystycznej Refundacje Konkurs Regulamin i zgłoszenia Spektakle V edycji Konkursu Komisja Artystyczna Komisja Finansowa Kontakt Rozmowa z Magdaleną Miklasz Rozmowa z Tatianą Drzycimską i Katarzyną Migdałowską Rozmowa z Agatą Pietrzyk-Sławińską Rozmowa z Weroniką Łucyk Rozmowa z Agatą Pietrzyk Rozmowa z Patrykiem Kenckim Edycja IV Werdykt Jury Konkurs Spektakle IV edycji Konkursu Regulamin IV edycji Konkursu Harmonogram IV edycji Konkursu Komisja Artystyczna Komisja Finansowa Kontakt Archiwum Edycja III Werdykt Jury Konkurs Spektakle III edycji Konkursu Harmonogram III edycji Konkursu Regulamin III edycji Konkursu Edukacja Komisja Artystyczna Komisja Finansowa Kontakt Edycja II Werdykt Jury Konkurs Spektakle II edycji Konkursu Regulamin II edycji Konkursu Harmonogram II edycji Konkursu Dyrektor Konkursu Komisja Artystyczna Komisja Finansowa Kontakt Aktualności Edycja I Werdykt Konkurs Harmonogram I edycji Konkursu Regulamin I edycji Konkursu Konkurs inscenizacji Konkurs projektów Jury Komisja Artystyczna Komisja / Jury Pytania i odpowiedzi Kontakt

„KLASYKA – NIE MYLIĆ Z KLASYCYZMEM”

Zbiór, który składa się na pojęcie klasyka, wedle mnie tworzą teksty, które przechowały dla nas pamięć o przeszłości i wciąż są w stanie nam ją komunikować. Pamięć o zdarzeniach i okolicznościach, jakie im towarzyszyły. Pamięć o ludziach – ich myślach, emocjach, wyborach, zachowaniach, konfliktach. O języku i różnych sposobach posługiwania się nim, o bogactwie zawartym w słowach i o formach językowego porządkowania świata albo odsłaniania jego chaosu. Utrwaliły ją w taki sposób, że docieranie do nich staje się drogą do odkrywania i rozumienia współczesnych zdarzeń, ludzi i języka. Tego, co jest w nich w głębi, nie na powierzchni, i co łączy je z pamięcią o przeszłości.

prof. Maria Prussak